Partner serwisu
Drogi i autostrady

Adamczyk: Witecki powinien odejść już dawno. Dlaczego premier czekał tak długo?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
14-02-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Adamczyk: Witecki powinien odejść już dawno. Dlaczego premier czekał tak długo?
fot. Rynek Infrastruktury
– Lech Witecki stał się dziś niewygodny dla Donalda Tuska, który przez lata akceptował decyzje szefa GDDKiA – uważa Andrzej Adamczyk, poseł PiS i wiceprzewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Zastanawia się on, dlaczego premier podjął decyzję tak późno.

Andrzej Adamczyk przypomina w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl”, że wielokrotnie było prezentowane stanowisko klubu parlamentarnego PiS wobec przygotowywanych w Polsce procesów inwestycyjnych w zakresie realizacji inwestycji drogowych. – Przed kilkoma laty wnosiliśmy o odwołanie Lecha Witeckiego z jego funkcji jeszcze za czasów ministra Cezarego Grabarczyka. Dzisiaj widać, że Lech Witecki stał się niewygodny dla Donalda Tuska – mówi poseł.

Wiceprzewodniczący komisji infrastruktury zwraca uwagę na to, że premier usuwał już wiceministrów nadzorujących budownictwo drogowe w resorcie transportu, natomiast wciąż pozostawiał i akceptował na stanowisku szefa GDDKiA Lecha Witeckiego.

– Dziś można zadać pytanie, co takiego szczególnego się stało, że premier wyrzuca z posady Lecha Witeckiego? Prawdopodobnie jest to próba obciążenia go odpowiedzialnością, która również spoczywania premierze Donaldzie Tusku – uważa poseł. Wyjaśnia jednocześnie, że chodzi o negatywne decyzje związane z przede wszystkim z doprowadzeniem do zapaści w obszarze budownictwa drogowego w Polsce oraz przyczynienie się do problemów dużych graczy na rynku drogowym.

– Nie sztuką jest podpisać umowy, czym szczycił się Lech Witecki z Donaldem Tuskiem i z ministrem odpowiedzialnym za sprawy transportu, szczególnie z Cezarym Grabarczykiem. Sztuką jest te umowy zrealizować. Kiedy Hiszpania, Portugalia, Irlandia absorbowały wielomiliardowe środki unijne na budowę swoich dróg ekspresowych i autostrad, tam dobrze zarządzany proces inwestycyjny doprowadził do wzmocnienia sektora budownictwa drogowego w tych państwach i pozwolił im kupić między innymi firmy budowlane w Europie środkowo-wschodniej – przypomina Andrzej Adamczyk.

Poseł PiS nie ukrywa, że Lech Witecki wraz z nadzorującymi go wysokimi urzędnikami państwowymi doprowadził praktycznie do upadku sektora drogowego w Polsce. Według Adamczyka, premier miał wielokrotnie okazję i powód do usunięcia Witeckiego ze stanowiska szefa Generalnej Dyrekcji.

Już wiadomo, że miejsce Lecha Witeckiego zajmie tymczasowo Ewa Tomala-Borucka, dyrektor katowickiego oddziału GDDKiA. – Dobrze życzymy nowo powołanej pani dyrektor, bo życzymy dobrze polskim drogom – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Andrzej Adamczyk.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Drogi i autostrady

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Rynek Infrastruktury 17 lutego 2014

Jest nowa szefowa GDDKiA. Wykonawcy liczą na zmianę polityki

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Rynek Infrastruktury 22 sierpnia 2014

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Drogi i autostrady

Osiński: Działania Witeckiego nieodpowiedzialne i destrukcyjne

Rynek Infrastruktury 17 lutego 2014

Jest nowa szefowa GDDKiA. Wykonawcy liczą na zmianę polityki

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Drogi i autostrady

Były szef GDDKiA prezesem Narodowego Centrum Sportu

Rynek Infrastruktury 22 sierpnia 2014

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5